Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
International Day of Silence
Rainbow 
De International Day of Silence is een stil protest; elk jaar op de derde vrijdag van april houden duizenden studenten ter wereld een halve dag hun mond dicht om stil te staan bij de gevolgen van pesten. De stilte duurt van 00:00 's nachts tot 12:00 's middags. 
Hoe vraag je mensen hun aandacht, als je zelf niet kunt spreken?
- Vraag het actiepakket aan op http://www.gsanetwerk.nl
- Zorg dat bekend is dat de International Day of Silence plaats gaat vinden, door posters op te hangen, een mail rond te sturen en het op social media aan te kondigen. 
- Vertel de docenten dat je deze dag niet zult praten. Vraag ook of ze de actie willen steunen; bij Nederlands kun je bijvoorbeeld het schrijven van een brief of opstel in stilte oefenen
- Deel briefjes uit, zodat mensen begrijpen waarom je stil bent. Hier kan bijvoorbeeld de volgende tekst op staan;
''Ik doen mee aan de International Day of Silence, een internationaal protest tegen pesten. Mensen die gepest of buitengesloten worden hoor je vaak niet, omdat ze bang zijn voor meer discriminatie of pesterijen. Door vandaag stil te zijn sta ik stil bij de gevolgen van pesten. Wat doe jij om de stilte te beëindigen?''
- Lunch samen met de mensen die meedoen aan de International Day of Silence; zo maak je de stilte zichtbaar 
- Organiseer 's middags een bijeenkomst over pesten
- Praat met de schoolleiding over het anti-pestbeleid

Wat doen jullie om aandacht te vragen voor de gevolgen van pesten?
Antwoord
Hi GSA's,!

Hoe is de Day of Silence vandaag gegaan? Wat voor acties hebben jullie vandaag gehouden?
Ik zag erg leuke dingen voorbij komen op social media.
Groetjes!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)